Friday, February 08, 2019

Kenapa Main Blog?


πŸ’œπŸ’œπŸ’œπŸ’œπŸ’œπŸ’œ

Dalam lama aku nak share sebab apa aku suka berblog ni. Aku start zaman aku  kolej lagi. Dulu masa kecil-kecil, aku memang ada diary. Siap ada lekat-lekat macam-macam nak bagi lawa. Ada sampai satu masa pernah bayangkan, best betul ada alat canggih untuk tulis apa seharian kita buat. Aku ni sejenis suka baca balik apa aku tulis. Nanti senyum-senyum kambing bila teringat balik momment tu.
.
Then, start blog tahun 2008. Zaman dah nak habis kolej masa tu. Apa benda aku buat, semua aku tulis dalam ni. Tapi banyak dah padam sebab banyak tak patut dicontohi. Hahaha.
.


.
Zaman tu, ramai gak kawan-kawan yang main blog. So masa tu semua kawan-kawan je singgah baca and komen-komen. Sampai tak sangka pula ada blogger lain pun follow. Seronok tambah kawan and baca cerita dorang. 
.
Dekat blog ni pun boleh buat duit tau. Cuma itu bukan lah matlamat utama aku. Dah bertahun main pun, baru kawan aku bagi tahu pasal ni. haha sebab hobi aku, bercerita dalam ni and baca balik bila rasa nak baca.
.
Jadi, aku lah sebab aku berblog ni. Untuk aku bercerita dalam ni, and aku sendiri yang nak baca.
.
Dan sebab itulah blog aku ni santai-santai je sebab aku bukan penulis ya. So, ayat tak tersususan and berterabur la gitu.
.
Sooo korang tu sebab apa berblog?
.
Heeee :D
.


xoxo,
CekUngu.

2 comments:

  1. Setiap org ada sebab kenapa dia berblog. Kalau Nurul pula sama juga, sbb minat nak tulis diary gtu. hehe~ Tapi skrg lebih kpd sharing info, pengalaman atau tips. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..terdorong sbb suka berdiary..sep sikitt hehehe. yeah share tips pun good utk semua org. nnt kite singgah baca :)

      Delete

Thank you for comment. Will reply soon :)