Tuesday, January 12, 2010

Puding Purple*Itu*Indah

Tuesday, January 12, 2010
Hari ahad tu bosan2 lepas kemas umah kat AU3,terus balik n excited nk wat puding..sj2 je buat sbb proses2 nk belajar masak..so mulakan dengan proses wat manisan dulu..weee!~ tu pun bukan acuan sendiri..yang dah siap perisa pown..sape2 pon leh wat ok! jimat masa utk wanita2 dan isteri2 yg bekerjaya dan sibuk2 nih..hehehe mari kite cuba ramai2 ok..
400ml air masak
masukkan kedlm periuk yg panas ;p
masukkan serbuk puding ke dlm air panas td..


kacau sehingga sebati n tiada ketulan..kacau tau jgn berhenti..bila da mendidih baru matikan api
*pastikan api tu kecik jer..

ok...agih ke dlm apa2 bentuk korg nak..biar nmpk cantik k..

ok then simpan kat tempat sejuk (kalau nk terus di hidang..lepas 3jam ok)
kalau nk hidang utk esok ke..biar dia sejuk kat meja mkn pon tak pe ;p

ok dah siap puding PURPLE ITU INDAH..hahaha..lupe nk snap bl da siap..nyumieee!~










3 commento:

Fafa Rauna said...[Reply to comment]

wah.. puding ke?

fara selalu je buat.. ;P

rossoneri said...[Reply to comment]

lupa nak snap ke...
atau puding tu dah hancur...
hahhahaha

chek ezza inchik man said...[Reply to comment]

fara : i susah nk ada masa nih..haha

rosso : yg hancus kaler kuning..haha aku suh mamat mkn..yg purple bwk gi office..haha

Post a Comment