Friday, March 01, 2019

Demi Tuhan, Aku Ikhlas. - Armada Band feat. Ifan Seventeen

πŸ’œπŸ’œπŸ’œπŸ’œπŸ’œπŸ’œ

Tak sure korang ikut or tak perkembangan band indonesia yg kena tsunami kat tanjung lesung tu. Hakak follow lepas kejadian tu. Nak tahu sangat apa dia lalui masa dia selamat. Terus hakak search semua pasal kejadian tu. Sedih sgt. And terus hakak rasa nak hargai setiap orang keliling hakak. Semua yg meninggal and isteri2 arwah tu, hakak follow IG dorg. Bukan nak busy body tapi nak tengok apa dorg lalui, mcm mana dorg teruskan hidup. Anak2 kecik, ada yg wife dia tengah pregnant lagi. Korang boleh search je nama band tu, Seventeen Band.



Dalam kejadian tu, sorang je yg selama dlm band tu, 3 kawan dia termasuk isteri dia meninggal dunia. Selepas dua bulan, Armada band, buat lagu utk dorang tapi feat. vocalist band yg selamat tu. Sedihh. Nahh lagu tu.



Demi Tuhan, Aku Ikhlas

Demi Tuhan

Sungguh berat aku lalui
Tanpa kamu bersama denganmu
Sungguh sulit ku menolak
Untuk tak mengingat lagi
Semua kenangan yang kita lalui
Bersama


Dan aku di sini patah hati

Tak bisa terima kepergianmu
Dan semua kenyataan ini
Tapi aku tak bisa
Hidup begini terus
Kan kujalani hidup tanpa kamu


Demi Tuhan

Sungguh-sungguh sangat berarti
Mengingatmu semua tentangmu
Sungguh sulit ku menolak
Untuk tak mengingat lagi
Semua kenangan yang kita lalui
Bersama


Dan aku di sini patah hati

Tak bisa terima kepergianmu
Dan semua kenyataan ini
Tapi aku tak bisa
Hidup begini terus
Kan kujalani hidup tanpa kamu


Demi Tuhan

Sungguh-sungguh sangat berarti
Mengingatmu semua tentangmu
Sungguh sulit ku menolak
Untuk tak mengingat lagi
Semua kenangan yang kita lalui
Bersama


Dan aku di sini patah hati

Tak bisa terima kepergianmu
Dan semua kenyataan ini
Aku di sini patah hati
Tak bisa terima kepergianmu
Dan semua kenyataan ini
Tapi aku tak bisa
Hidup begini terus
Kan kuputuskan


Engkau kuikhlaskan

Demi Tuhan



πŸ’œ
Simple je video klip dia, tapi nampak ekslusif.
Moga semua yg terlibat dlm Tsunami tanjung Lesung, December 2018 ditempatkan bersama dgn hamba2 Allah yang beramal soleh.
Al-Fatihah.
πŸ’œ

2 comments:

  1. baca bait2 lirik pun sedih da.. berat dugaan dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul babe, sedihh. bila ikut kisah dorg, baru faham maksud yg Allah uji kita ikut kemampuan kita. kiranya dorg ni kuat orgnye. moga dorg sentiasa kuat and sabar. moga berkumpul dkt syurga nnt. Aaminn.

      Delete

Thank you for comment. Will reply soon :)