Monday, February 8, 2010

Pengguna Jalan Raya Di Malaysia

Monday, February 8, 2010

Ingin saya tegaskan disini tentang beberapa persoalan!!
mengenai apa2 kejadian kemalagan yang berlaku di sini,di Malaysia..

Mengapa kerap kali jika berlaku kemalangan antara motosikal dan kenderaan lain, org awan sgt suke menyalahkan kenderaan berat berbanding motosikal?

-baru2 ni ada 1 kejadian menimpa anak officemate sy. dia langgar org yg naik moto tu sehingga mengakibatkan pemboceng motor tersebut meninggal. tapi bila org awan datang melihat..mereka terus membabibuta nk belasah anak officemate saya tu! relex la..sy tak bekap dia sbb dia anak officemate saya..cuma saya terkila jika jadi kat diri saya! kenapa tak dengar penjelasan dulu? kene tak biarkan polis urusakan?masing2 nk tunjuk heroo? kite Malaysia ok! ada undang2...

-punca kemalangan selepas polis buat siasatan dan ada saksi mengatakan..motor tu salah. pandu dlm keadaan laju dan main masok lorong..yg sedih..penunggan motor tu menunggang TANPA helmet DAN lesen! yang pakai helmet pembonceng..tp akibat langgar kuat, dia terpelanting dan helmet pon ntah ke mana..so salah siapa sekarang?

dan jika kes lain pon..kite sbg org awam pls la..apa pon report polis dulu..ingat ye..kite MASIH ADA UNDANG2...!! kite serahkan je ke pihak berkuasa..jgn buat hukuman sendiri..kita tak tahu sapa betol n sapa salah..mcm mana kalau kejadian ni jd kat diri kita or anak kita?
dlm keadaan trauma..gementar..takot..tiba2 terus diserang dan dipersalahkan....

DAN

pls la stop guna ayat " OH PEREMPUAN KE BAWAK..MMG LALAI..KELAM KABOT JE!! "
pls la weh...kejadian kemalangan kecil mmg bnyk punca dari wanita..tp kemalangan besar tu semua..sape yg bawak kete? kan...so kite semua tak leh salahkan sesape..semua sama..dan biarlah undang2 yang mengawal kte...





*buat saya lemah nak bawak kete ;(

3 commento:

Fafa Rauna said...[Reply to comment]

akak comel..

jangan la lemah semangat..
mesti belajar bawak kereta gak..
mesti ambil lesen..
umur dah 22 kan..

biar apa orang nak kata..
yg penting, usaha kita utk majukan diri kita..

(cewahh.. pandai nya nasihat orang..)

tapi jangan fail cam fara tau.. haha~

bakal graduate said...[Reply to comment]

betui2..

rossoneri said...[Reply to comment]

pastu t ley ler berjalan sampai xbalik umah, kan fara kan...boley la amek fara kat bangi..kan kan

Post a Comment