Monday, October 26, 2009

Kerjaya + Materialistik = Perempuan

Monday, October 26, 2009
Kali ni nk citer psl kerjaya & Materialistik..










Mmg tak leh tipu..perempuan mmg harus dan memilih penentuan hidup yg terjamin kan..tak yah la korg kata..tak kisah la..mamat tu keje kedai mamak ke apa ke keje pam minyak ke..keje kilang ke....janji aku syg dia n dia syg aku..cett blah la weh...tu sume poyo n poyo la..hahaha mulia nye hati kau...ngat samarinda ke?


Lg 1, harta ni mmg menjamin kebahagiaan ok! kalau tak de kerjaya, mst tak de duit..kalau tak de duit..leh ke beli kebahagiaan,..nk kawen pon kene pki duit..ada anak pon kene pki duit kan..


So duit mmg amat penting..nk ke kawen ng laki takde wawasan?or masa depan yg cerah??wahhh podahhh


Kalau aku..aku akan pastikan..laki tu lebih wawasan dari aku..pendapatan lg masyuk dari aku..leh handle semua urusan kewangan ngan bijak..supaya bukan aku yg tanggung dia ok! mmg kene giv n take tp itu tanggung jwb lelaki kan..


kalau dri couple dah awek yg asek sponser..payah ah an....


Pastu..mesti kene ada jaminan sebelum kawen..
Jaminan tu..mst ada kenderaan ke..rumah ke..apa2 la aset..


kalau tak de kenderaan..takn nk nek bus je..or tren je kan...hahah veryy da demand..heh

&

kalau tak de umah..nk duk mane?numpang umah mak ke?atau ihsan dari sesape?peeeuuiii


So kesimpulan..Lelaki mst lebih berwawasan..bekerjaya..berharta dari perempuan..sbb perempuan akan kumpul harta dia utk sendiri2...bile terdesak je baru leh pakaiii..weee








**kalau tak demand..bukan manusia....

2 commento:

Lexa said...[Reply to comment]

harussssssssssss...

Anonymous said...[Reply to comment]

betul kata cik hamba.
perlu kerjaya terutama..tanpa kerjaya,mcm mana nak dpt keje bagus?mmg la janji halal..tp kene pk soal pendptn kan.yes! sya setuju.

Post a Comment