Wednesday, August 19, 2009

Sorry Dia..

Wednesday, August 19, 2009
Dia nampak biasa je..
tapi bagi aku, dia hebat!

Dia mungkin dipandang budak tak de apa2..
tapi bagi aku, dia ada mcm2!

Dia bodoh sbb nak aku (org dengki kata)..
tapi bagi aku, dia lah buat aku rasa sungguh bermakna utk dia!

Dia ditinggalkan oleh aku bile aku dgn kawan2..
Tapi bagi aku, dia tetap disisi aku bile kawan2 buat hal ngan aku!

Dia terlalu kongkong pandangan sesetengah org..
Tapi bagi aku,dia jaga aku!

Dia tersangat cemburu pada pandangan lain,
Tapi bagi aku, dia sayang dan takut aku lari!

Dia lurus orang kata..
Tapi bagi aku, dia punca kekuatan aku dgn semangat dia!


terlalu bnyk aku nk bandingkan kata org ng kata aku sendiri..
tujuan enty ni bukn utk riak atau belagak..sekadar memperingati diri aku sendiri juga..
cuba utk yakin kan diri aku ttg kelebihan dia yg hanya aku nmpk..
peduli kata org ttg dia..wlupun aku agak keras tp dia je yg dpt lembutkan aku..
demi Tuhan yg ciptakan dia dan semua..aku bangga sbb jadi girl dia..
sepanjang 6 tahun..semua benda susah kitrg tempuh sama2..
dari jalan kaki, naik bus, teksi, tren smpi dia ada motor..then berhujan2 naik motor, smpi berkereta..alhamdulillah...
dan sekarang, dia buktikan yg dia betul2 nk serius..dia belikan rumah. walaupun tak sehebat banglow tp cukup utk aku dan dia.
dan sekarang..aku sedih sbb selalu buat dia sedih..
lagi2 pentingkan kawan yg tak jamin akan ttp dengan kite time susah n senang..


mmg ada org ckp.."kawan lebih beharga dari boifren/girlfren"
tp bagi aku..
tu cuma istilah..nk sedapkan hati kawan..
ada je org sanggup tinggalkan kawan demi kekasih kan?
sanggup mungkir janji persahabatan utk kekasih kan?
so bl sepanjang mlm aku pk..dia lebih penting utk aku..
lebih jg hati aku..lebih fhm perasaan aku..tp tak makna aku ckp kwn aku tak bagus..
cuma..segelintir..dan kini hny tak lebih 3 org je yg aku yakin akan jd kawan sejati aku..tanx to org tu!




*cermin diri kita dan pasangan dulu sebelum mengutuk pasangan lain..jgn terlalu obses sgt..apa org dpt..kite pun nak..try pk positif dan terima cara org lain walaupun bg kite tu tak betul..tp kite betul ke selalu?-sekian :)

4 commento:

mendung said...[Reply to comment]

yup yup yup.

sadari apa yang ada disekelilingi! :P

rossoneri said...[Reply to comment]

entah la wei,stiap org ni lain2..kalo dah angau,ada y boleh kawal pertimbangan, ada y x..kdg2 tu ada y jd obsess..nk nasihatkan dorg,dorg dah besar..bukannye dorg dgr pon..dah ckp,tp xdgr pon..kdg2 jd mcm teruk plak,sampai xnak bgtau kite plak..apa kite ley wat,kalo kite bengang dgn org mcm ni,kite wat dek je,nanti dia sedarlah sndiri.kalo dia xsedar sndiri gak... redha je lah..kdg2 tu mek, better jgn pk sgt hal org lain..bila dia susah mesti dia cr kite kan,jd kite tlg je lah..

masaklemakrebung said...[Reply to comment]

keluarga, kekasih, kawan... 3K...

Semua di perlukan... apa yang penting bagaimana kita menetapkan nisbah kasih sayang kita. Cara kita mempamerkan kasih sayang, hormat menghormati....

chek ezza inchik man said...[Reply to comment]

mendung : tanx :)

rossoneri : yeah..u'r alwy wit me..n only u..tanx darl!~

masaklmkrbg : yup mmg 3K..tp tak semua truk..cuma pelik npe selfish tu mst ada..

Post a Comment